Resnica o Lidlu

lidlPoznate rečenico ‘krvav denar’? Vedno so bili in bodo ljudje, ki ga ustvarjajo, kot tudi tisti, ki se mirne duše z njim okoristijo. Žalostno pa je, da to niso posamezniki ali kakšen manjši odstotek, temveč se z njimi vsakodnevno srečujemo – že na ta način, ko stopimo v kakšno od teh imenitnih poceni trgovin, ki v Sloveniji rasejo kot gobe po dežju, in kamor vsi tako vneto zahajamo – saj smo se vendar modernizirali in je shopping, pravzaprav šoping, postal tudi naša ‘kultura.’

Na račun koga ali česa so izdelki v teh gigantskih marketih tako poceni? Lahko smo prepričani, da ne na račun manjšega dobička lastnikov.

No, in tu je zdaj primer Lidla, povzet iz Delavske enotnosti (napisala Mojca Matoz):

V Nemčiji so pričevanja zaposlenih v Lidlu že leta 2004 zbrali v črno knjigo in jo prevedli v več jezikov. Knjiga se bere kot roman Charlesa Dickensa iz začetkov kapitalizma, ko je bilo dovoljeno marsikaj. Da so Lidlovi diskonti poceni prav na račun zaposlenih, postane bralcu jasno že po prvih straneh.

Načini poslovanja in odnos do delavcev:

vsaka blagajničarka mora preko optičnega čitalca povleči 40 proizvodov na minuto; kdor v določenem času (ponekod 3 tedne in to brez uvajanja, drugod do 4 mesecev) te norme ne doseže, leti

– odpuščanje na osnovi ‘tatvin’ zaposlenih: odpuščena delavka, ki je ‘ukradla’ 12,5 € (in se zavzemala za plačilo nadur svojim podrejenim sodelavkam, kakšno naključje); v blagajnah običajno manjkajo okrogle vsote, npr. 50 €

– delavke morajo delati pred delovnim časom in po njem, in sicer večinoma brez plačila, zastonj, z utemeljitvijo, da so pač prepočasne, delo pa mora biti opravljeno

– ne vem, ali v Lidlu nimajo varnostnikov in morajo tudi to službo opravljati trgovke, saj članek navaja, da blagajničarke preverjajo tako, da simulirajo tatvino z raznimi triki (skrivanje dražjih izdelkov v embalažo cenejših, skrivanje izdelkov pod roke svojih otrok ipd.), in tista, ki trikrat ne prestane testa (torej odkrije prevaro), izgubi službo.

– ko je delavka zbolela, so jo neprestano preverjali na domu in jo prestavljali na vse manj ugodni delovni čas (nedelje); druga je delala s 40 °C vročine, ker so ji zagrozili, da se ji ‘slabo piše’, če prinese potrdilo o bolezni.

– razpored delovnega časa za naslednji teden se ponavadi izve šele v soboto, tudi ne vedo vnaprej, kje bodo delale (v kateri poslovalnici) – žal to postaja ustaljena praksa pri mnogih podjetjih; izgovori vodstva so bolj ali manj duhoviti, v resnici pa gre samo za manipulacijo delavca

– ustanovitev sindikata je v Lidlu skoraj ‘mission imposible‘; potrebno je bilo že posredovanje sodišča, ker podjetje npr. ni hotelo izdati seznama vseh volilnih upravičencev; preprečevali so volitve tako, da so povabljene ravno tisti dan poslali na šolanje; boljša situacija je v severnoevropskih državah.

– zaposlijo več kadra, kot je potrebno (po pričevanju zaposlenih), in se kasneje znebijo tistih, ki ne razmišljajo ‘ustrezno’: poslovodje morajo npr. ustvarjati negotovo ozračje, pritiskati na svoje zaposlene in nanje gledati kot na potencionalne lopove – si predstavljate, kako ‘stimulativno’ je takšno delovno ozračje?

– najbolj negativno propagando je Lidl doživel na Češkem, kjer MORAJO DELAVKE OB ČASU MENSTRUACIJE NOSITI NA GLAVI TRAKOVE, DA NADREJENI VEDO, KATERIM LAHKO DOVOLIJO VEČKRAT NA STRANIŠČE (ostale smejo le enkrat)! , s tem, da morajo za dovoljenje DVIGNITI ROKO – (trgovina ali zapor?), enako na Poljskem, na Hrvaškem so morale trgovke ob tem času nositi priponke.

– razne analize proizvodov, ki jih ponuja ta trgovska veriga, pa vedno znova dokazujejo slabo kvaliteto – na Švedskem so leta 2005 odkrili v Lidlovih trgovinah oporečno meso.

– da se zgodbe ne bi ponavljale tudi v Sloveniji, bo poskrbel Sindikat delavcev trgovine Slovenije, ki že zbira podatke in načrtuje aktivnosti.

Upajmo.

Mogoče bomo naslednjič, ko bomo z večjim ali manjšim navdušenjem prelistavali kataloge in reklame, ki se vsakodnevno kopičijo v naših potšnih nabiralnikah, vsaj za trenutek zastali in pomislili: kdo je zaradi tako nizke cene nekega artikla oškodovan?

V Sloveniji se gradijo novi in novi nakupovalni centri in supermarketi. Zaposleni, osnova vsakega podjetja, pa se še in še degradirajo. Doklej in do kod? Vse več podjetjij ravna mimo načel (ali celo ravno nasprotno) sodobne ekonomije, da o socialnem sistemu sploh ne govorimo. Nekoč smo se učili o fevdalizmu …

P. S. Dobil po mejlu. Hvala Maja.

Posted in Ljudje
  • Že tako ne maram štacun, s temle si me pa še bolj prepričal (ne glede na to koliko resnice je v tem) v to kako superca je “naša” štacuna, ki jo imam pod blokom. Pa verjamem, da tudi tam ni vse popolno – saj kje pa je? 🙁

  • Maro

    Tudi jaz marsikaj vidim ,in cutim sam na lastni koži.
    Sem voznik ,ki iz skladišča dostavlja “robo” po Lidlovih trgovinah.Ko nalagaš v hladilnici te nobeden nevpraša o tvoji zaščitni obleki zaradi mraza ,ki je v hladilnici.To bom prijavil inspekciji.Druga stvar,ki me moti je povratna embalaža in tisti boksi.Bokse moramo soferji izprazniti sami in tudi tisti smrad ki je v boksih…………………….
    Mislim,da Lidl pocasi propada,saj je v zacetku poslovanja vozilo veliko hladilnikov.Sedaj jih je cisto malo in upam,da jih bo se manj.
    Tretja stvar v tej trgovini pa je,da v sami trgovini nimaš ničesar pametnega za kupit.Izdelki so nekvalitetni in sprasujem se iz katerih koncov jih privlecejo v slovenijo.
    Pravijo,da je Lidl “poceni”!!!!!? Potrošniki se nezavedajo,kakšen drek kupijo za par centov ceneje………..

  • polde spletni

    Posredujem diskretni nasvet vsem kupcem lidla. Če se hočete ogniti gnilemu izkoriščevalskemu kapitalizmu 19. stoletju v v današnjem 21. stoletju, preprosto ne kupujte več tam kjer so osebe izkoriščane. Sicer pa priporočam vsem slovencelnom, da postanejo le že enkrat Lokal patrioti, in da podpirajo izključno slovenske izdelke, kajti pohled in nečimernost slovenskega naroda nas je privedel v to situacijo v kateri smo sedaj, še iz tistih časov ko še ni bilo nič drugega dobro kot iz tujine (od praškov, kavbojk, čevljev, mercedesov, bele tehnike itd., itd.) Odgovoril vam je še zmeraj veliki Lokal patriot, ki izključno podpira slovenskega kmeta, Alpino, Peko, Borovo, Muro, Mercator, Merkur, Lesnina, v kolikor je še kaj takega avtentičnega sploh ostalo v Sloveniji, če nas ni že poplavila vsa ta “fake” iz vzhoda in najslabše kar se da iz zahoda.

    Vaš Lokal patriot.

  • Lidl ima čisto solidno robo, nekatere izdelke umaknejo celo 1 teden pred potekom roka. Izbira se izboljšuje, cene so zelo dobre, posebej za sadje in zelenjavo. Greš na boljšji sejem in ko šiptarske cene letijo v nebo, si raje v Lidlu kupiš sadje, saj je cenejše in dobre kakovosti. Ja, so kapitalisti, osnova dobička je izkoriščanje, seveda, pa saj smo volili za tak sistem!!! No, res so delovni pogoji na meji ampak drugje ni nič kaj bolje, verjemite, poznam dosti trgovk. Vedno grem raje k ‘švabom’ kot k našim, ker me mercator in ostali stalno razočarajo, z robo in cenami. Leclerc je tudi dober, a drag.

  • Mad Cow

    Vsak se sam odloča…vsak gleda nase…zakaj bi nekdo mogel pazit še nate in zakaj bi te nekdo moral prepričevati da kupuješ tam če ti to ne sede. Če ti to ni v redu pojdi stran in ne jokaj po forumih…odrasti že ..tak je svet…

  • Mad Cow

    Kdo pravi, da je slovensko kvalitetno? Kdo pravi, da Lidl, Hofer in Spar ne prodajajo slovenskih izdelkov (pod svojo blagovno znamko)? Sicer pa pomisli…še vedno imaš izbiro kupit slovensko drugje…samo ker si škrt boš šel tja kjer je poceni…pa si spet pr Lidlu in hoferju. Po eni strani hočete bit del sveta po drugi pa zagovarjaš patriotizem…dej no da si malo starejši in bi doživel zaprt sistem patriotistične Jugoslavije pol bi lahko pametoval o patriotizmu, če pa samo članke o tem bereš pol pa ne komentiraj takih stvari!

  • 19mark63

    ha ha res si kalkulator, malo si poglej cene za kg sadja ali zelenjave pa ti hitro jasno zakaj je v lidlu ceneje – oni imajo ceno za komad in v večini primerov je sadje in zelenjava v mercatorju cenejša, o kvaliteti da ne govorim, lohk mi verjameš imam za nakup vedno dovolj časa da vse preverim….

zaprašeno